Heinolan Levy ja Lista Oy:n toimitusehdot

Näissä toimitusehdoissa kerrotaan Heinolan Levy ja Lista Oy:n (Y-tunnus: 0873394-6) toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.


Sisältö

  1. Sisältö
  2. Yleistä
  3. Toimitusaika
  4. Toimitustavat
    1. Nouto
    2. Toimitus
  5. Maksutavat
    1. Käteinen
    2. Lasku
  6. Palautukset
    1. Palautusohjeet
  7. Myyntialue
  8. Laskutettavat työt
  9. Ylivoimainen este

Yleistä

Heinolan Levy ja Lista Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.

Toistaiseksi verkkokaupasta voi tehdä vain tarjouspyyntöjä. Verkkokauppa toimii katalogina myymälämme saatavilla olevista tuotteista.

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24 % ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.

Pidätämme oikeuden tehdä hintamuutoksia, mikäli tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkintahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.

Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin.

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Yritysasiakaskaupassa noudatetaan kaupan ja yritysasiakkaan välistä sopimusta, tällöin yritysasiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden sopimusehtojen kohdan "Palautukset" mukaisesti. 


Toimitusaika

Tavaroiden toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä maksu- ja toimitustapojen mukaan.

Yleensä otamme tarjouspyynnön käsittelyyn viimeistään saapumista seuraavana arkipäivänä ja näin ollen toimitusaika on 1-4 päivää kaupan vahvistumisesta. Toimitusmyyntituotteilla toimitusaika voi olla tätä pidempi.

Asiakkaalle lähetetään vahvistetusta kaupasta tilausvahvistus sähköpostilla, jossa tarkennetaan tuotteen arvioitu toimitusajankohta. Lisäksi asiakaspalvelumme soittaa asiakkaalle varmistaakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon myymälästämme sinulle ilmoitetaan puhelimitse, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Mikäli tuotteen toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa siitä mahdollisimman pian.

Tuotekohtaiset arvioidut toimitusajat näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Maksu- ja toimitustapojen ehdot näkyvät tältä sivulta Toimitustavat- ja Maksutavat-kohdista.

Annetut toimitusajat ovat arvioita tarjouspyynnön mukaisten tavaroiden toimitusajoista eivätkä sido myyjää. Heinolan Levy ja Lista Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.


Toimitustavat

Toimitamme tuotteita myymälästä noudettuna tai toimitettuna tilaajan ilmoittamaan osoitteeseen Suomessa pois lukien Ahvenanmaa, saaristo ja Lappi.

Mikäli joitain tarjouspyynnön tuotteista ei ole varastossa, kerromme tarjouksellamme arvioidun toimitusajan. Voimme tarvittaessa toimittaa varastosta heti löytyvät tuotteet erikseen ja loput tuotteet jälkitoimituksella. Tällöin asiakkaalta peritään todellisten toimituskulujen mukainen maksu jälkitoimituksesta. Mikäli olet kiinnostunut jälkitoimituksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja liitä mukaan tarjousnumero.

Nouto

Nouto kaupalta onnistuu vain sovittuina aikoina, joten otathan yhteyden asiakaspalveluun aina ennen noutoa. Noutotilauksia varten pakkaamme tilauksen valmiiksi, joten tämä on samalla paikkakunnalla asuville vaivattomin ja halvin toimitustapa. Noutotilauksien maksu onnistuu joko käteisellä tai maksukorteilla sekä tiliasiakkaillamme laskulla. Kysy lisää maksutavoista asiakaspalvelustamme.

Toimitus

Toimitamme tuotteita lisämaksusta myös asiakkaan antamaan osoitteeseen Suomessa, pois lukien Ahvenanmaa, saaristo ja Lappi.

Annettuun rahtihintaan sisältyy kuljetus kiinteän tieyhteyden päähän ja purku kuorma-auton viereen yhteen paikkaan. Hintaan ei sisälly poikkeavia nostoja kohteessa. Vastaanottajan / tilaajan velvollisuutena on huolehtia, että kuorma-autollamme on esteetön ja turvallinen pääsy toimitusosoitteeseen ja purkupaikalle. Tien on kestettävä kuorma-auton kokonaispaino. Purkupaikka ja -alusta tulee valmistella sellaiseen kuntoon, että tuotteiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta. Mikäli näin ei ole, on vastaanottajan / tilaajan velvollisuus ilmoittaa tästä tilausta tehdessä. Lavat ja lavakaulukset laskutetaan erikseen.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Mikäli tavaroiden kunnossa on kuljetuksen jäljiltä huomauttamista, tulee se kirjata ennen allekirjoitusta rahtikijaan. Kuljetusvauriot tulee myös välittömästi reklamoida kuljettajalle ja/tai myymäläämme.

Toimitusmyyntituotteiden osalta hyödynnämme toimituksissamme pääsääntöisesti tavarantoimittajiemme voimassaolevia kuljetussopimuksia, jolloin toimitustapa on tavarantoimittajakohtainen. Poikkeavista toimitustavoista ilmoitamme tilausvahvistuksen yhteydessä.

Maksutavat

Tavarat ovat myyjän omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

Käteinen

Vain noutotilauksille. Voit halutessasi maksaa myös yleisimmillä luottokorteilla.

Lasku

Vain Heinolan Levy ja Lista Oy:n tiliasiakkaille. Laskusta täytyy aina sopia erikseen etukäteen.  Jos olet kiinnostunut tästä vaihtoehdosta, ota meihin yhteyttä joko sähköpostilla tai soittamalla. Pidätämme oikeuden olla myöntämättä laskutus-vaihtoehtoa harkintamme mukaan.

Laskuasiakas sitoutuu vastaamaan sopimukseen perustuvasta velasta ja maksamaan sen ehtojen mukaisesti. Asiakas sitoutuu siihen, että sopimuksen johdosta hankimme häntä koskevat luottotiedot. Erääntyneestä velasta peritään yksityisiltä henkilöiltä korkolain mukaista viivästyskorkoa, yrityksiltä 13 %, laskun eräpäivästä maksupäivään saakka sekä kohtuulliset perintäkulut. Suorituksen viivästyessä on myyjällä oikeus irtisanoa sopimus, jolloin koko jäljellä oleva velka erääntyy korkoineen heti maksettavaksi. Varsinaiset perintätoimenpiteet olemme ulkoistaneet Lindorff Oy:lle. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan osoitteen tai muiden tietojen muuttumisesta myymälään. Laskun eräpäivä 14 päivää laskutuksesta, jollei toisin ole sovittu. Laskuun lisätään kulloinkin voimassa oleva laskutuslisä (12/2016 5 €). Laskuasiakkaiden laskutusväli on yksi viikko, poikkeuksena yksittäiset alle sadan euron ostokset, joissa laskutusväli voi olla maksimissaan yksi kuukausi.

Palautukset

Hyvitämme kahdeksan päivän aikana myymälään tehdyistä virheettömistä varastotuotteiden palautuksista enintään 80 % tavaroiden myyntihinnasta. Mahdollista rahdin hintaa emme hyvitä.

Palautusohjeet

Mikäli haluat palauttaa tuotteita, otathan aina ensin yhteyttä myymäläämme.

Mikäli pystyt toimittamaan palautuksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä maksun palautukseen tarvittavia tietoja lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.

Hyvitämme kahdeksan päivän aikana tehdyistä virheettömistä varastotuotteiden palautuksista enintään 80 % myyntihinnasta. Mahdollista rahdin hintaa emme hyvitä.

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksemme aikana, toimitamme veloituksetta uuden asiakkaalle. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

Asiakkaan toivomuksesta tilatuille, valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.


Myyntialue

Tuotteitamme voi tilata vain Suomeen, poislukien Ahvenanmaa, saaristo ja Lappi.


Lisätyöt ja laskutettavat työt

Toisinaan tilausten yhteydessä saattaa tulla lisätyötä esim. tilaukseen liittyvien lisäselvityksien (esim. tulli- ja veroselvitykset, täytetävät lomakkeet) tai erityistoiveiden (esim. määrämittaan sahaus, maalien sävytys) osalta. Jos lisätyö aiheutuu asiakkaan vuoksi, veloitamme kaiken aiheutuvan lisätyön suoraan asiakkaalta. Laskutettavasta työstä ilmoitetaan aina asiakkaalle ennen työtä, mikäli mahdollista.

Ylivoimainen este

Heinolan Levy ja Lista Oy:llä ei ole velvollisuutta ylittää niitä ylivoimaisia esteitä, joiden voidaan katsoa aiheuttavan viivästystä tai kokonaan estävän asiakkaan ja Heinolan Levy ja Lista Oy:n välisen sopimuksen täytäntöönpanon. Ylivoimaisiksi esteiksi katsotaan ne esteet, jotka ovat Heinolan Levy ja Lista Oy:n välittömän vaikutusvallan ulkopuolella. Esteitä voivat esimerkiksi olla: tietoverkon toiminnan häiriöt, sähköverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, katastrofit, työtaistelutoimenpiteet ja lakot, tulipalot, mellakat, sota tai sodan uhka tai muut viranomaisten toimenpiteet.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme tavoitatte puhelinnumerosta 020 749 7800.

Puhelun hinta matkapuhelimesta 8,35 snt / puhelu + 17,17 snt / min

ja lankapuhelimesta 8,35 snt / puhelu + 7,02 snt / min (alv. 24 %).

Sähköpostitse tavoitatte meidät osoitteesta myynti@levyjalista.fi

Anna palautetta

Olitko tyytyväinen palveluumme? Jäikö jotain hampaankoloon? Tällä lomakkeella voit antaa meille ruusuja tai risuja. Jätä myös yhteystietosi mikäli haluat meidän ottavan sinuun yhteyttä palautteen tiimoilta.