VERKKOKAUPAN Tilaus- ja toimitusehdot

Näissä toimitusehdoissa kerrotaan Heinolan Levy ja Lista Oy:n (Y-tunnus: 0873394-6) verkkokaupan toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.

Yleis­tä

Heinolan Levy ja Lista Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24 % ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.

Pidätämme oikeuden tehdä hintamuutoksia, mikäli tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkintahintaa, johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä. Tavarat ovat myyjän omaisuutta kunnes kokonaan maksettu.

Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin.

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Yritysasiakaskaupassa noudatetaan kaupan ja yritysasiakkaan välistä sopimusta, tällöin yritysasiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden sopimusehtojen kohdan ”Palautukset” mukaisesti. 

Toi­mi­tu­sai­ka

Tavaroiden toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä maksu- ja toimitustapojen mukaan.

Asiakkaalle lähetetään vahvistetusta kaupasta tilausvahvistus sähköpostilla, jossa kerrotaan tuotteen arvioitu toimitusajankohta. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon myymälästämme sinulle ilmoitetaan puhelimitse, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Mikäli tuotteen toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa siitä mahdollisimman pian.

Suoran oston lisäksi verkkokaupassamme on mahdollista tehdä ostoskorin sisällöstä tarjouspyyntö. Verkkokaupassa tehdyn tarjouspyynnön otamme käsittelyyn yleensä viimeistään saapumista seuraavana arkipäivänä ja näin ollen toimitusaika on 1-4 päivää kaupan vahvistumisesta. Toimitusmyyntituotteilla toimitusaika voi olla tätä pidempi.

Mikäli joitain tuotteista ei ole varastossa, kerromme tarjouksellamme/tilausvahvistuksellamme arvioidun toimitusajan. Voimme tarvittaessa toimittaa varastosta heti löytyvät tuotteet erikseen ja loput tuotteet jälkitoimituksella. Tällöin asiakkaalta peritään todellisten toimituskulujen mukainen maksu jälkitoimituksesta. Mikäli olet kiinnostunut jälkitoimituksesta, ota yhteyttä asia­kas­pal­ve­luum­me ja liitä mukaan tarjousnumero.

Annetut toimitusajat ovat arvioita tavaroiden toimitusajoista eivätkä sido myyjää. Heinolan Levy ja Lista Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.

Toi­mi­tus­ta­vat

Toimitamme tuotteita myymälästä noudettuna tai toimitettuna tilaajan ilmoittamaan osoitteeseen Suomessa pois lukien Ahvenanmaa, saaristo ja Lappi.

Nou­to

Nouto kaupalta onnistuu vain sovittuina aikoina, joten otathan yhteyden asiakaspalveluun aina ennen noutoa. Noutotilauksia varten pakkaamme tilauksen valmiiksi, joten tämä on samalla paikkakunnalla asuville vaivattomin ja halvin toimitustapa. 

Talon oma kuljetuspalvelu

Tarjoamme edullista ja luotettavaa kuljetuspalvelua talon omalla kuorma-autolla ja pakettiautolla kivijalkakaupassamme tehtyihin ostoksiin Heinolan lähiympäristössä. Kysy lisää asiakaspalvelustamme.

Annettuun rahtihintaan sisältyy kuljetus kiinteän tieyhteyden päähän ja purku kuorma-auton viereen yhteen paikkaan. Hintaan ei sisälly poikkeavia nostoja kohteessa. Vastaanottajan / tilaajan velvollisuutena on huolehtia, että kuorma-autollamme on esteetön ja turvallinen pääsy toimitusosoitteeseen ja purkupaikalle. Tien on kestettävä kuorma-auton kokonaispaino. Purkupaikka ja -alusta tulee valmistella sellaiseen kuntoon, että tuotteiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta. Mikäli näin ei ole, on vastaanottajan / tilaajan velvollisuus ilmoittaa tästä tilausta tehdessä. Lavat ja lavakaulukset laskutetaan erikseen.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Mikäli tavaroiden kunnossa on kuljetuksen jäljiltä huomauttamista, tulee se kirjata ennen allekirjoitusta rahtikijaan. Kuljetusvauriot tulee myös välittömästi reklamoida kuljettajalle ja/tai myymäläämme.

PostNord kuljetuspalvelu verkkokaupan ostoksiin

Toimitamme verkkokaupasta tilattuja tuotteita lisämaksusta asiakkaan antamaan osoitteeseen Suomessa, pois lukien Ahvenanmaa, saaristo ja Lappi. Palveluntarjoajana kuljetuksissa toimii PostNord Oy (www.postnord.com). Tarkemmat tiedot näistä palveluista olemme koonneet omalle Toimitustavat -sivulle.

Toimitusmyyntituotteiden osalta hyödynnämme toimituksissamme pääsääntöisesti tavarantoimittajiemme voimassaolevia kuljetussopimuksia, jolloin toimitustapa on tavarantoimittajakohtainen. Poikkeavista toimitustavoista ilmoitamme tilausvahvistuksen yhteydessä.

Mak­su­ta­vat

Tarkemmat ohjeet verkkokauppamme maksutavoista olemme koonneet erilliselle maksutavat -sivulle.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana verkkokaupassamme toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Pa­lau­tuk­set

Hyvitämme kahdeksan päivän aikana myymälään tehdyistä virheettömistä varastotuotteiden palautuksista enintään 80 % tavaroiden myyntihinnasta. Mahdollista rahdin hintaa emme hyvitä. Palautuksesta johtuvat todelliset rahtikulut veloitetaan asiakkaalta.

Pa­lau­tu­soh­jeet

Mikäli haluat palauttaa tuotteita, otathan aina ensin yhteyttä myymäläämme.

Mikäli pystyt toimittamaan palautuksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä maksun palautukseen tarvittavia tietoja lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.

Hyvitämme kahdeksan päivän aikana tehdyistä virheettömistä varastotuotteiden palautuksista enintään 80 % myyntihinnasta. Mahdollista rahdin hintaa emme hyvitä. Palautuksesta johtuvat todelliset rahtikulut veloitetaan asiakkaalta.

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksemme aikana, toimitamme veloituksetta uuden asiakkaalle. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

Asiakkaan toivomuksesta tilatuille, valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Yritysasiakaskaupassa noudatetaan kaupan ja yritysasiakkaan välistä sopimusta, tällöin yritysasiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden sopimusehtojen kohdan ”Palautukset” mukaisesti. 

Li­sä­työt ja las­ku­tet­ta­vat työt

Toisinaan tilausten yhteydessä saattaa tulla lisätyötä esim. tilaukseen liittyvien lisäselvityksien (esim. tulli- ja veroselvitykset, täytettävät lomakkeet) tai erityistoiveiden (esim. määrämittaan sahaus, maalien sävytys) osalta. Jos lisätyö aiheutuu asiakkaan vuoksi, veloitamme kaiken aiheutuvan lisätyön suoraan asiakkaalta. Laskutettavasta työstä ilmoitetaan aina asiakkaalle ennen työtä, mikäli mahdollista.

Yli­voi­mai­nen es­te

Heinolan Levy ja Lista Oy:llä ei ole velvollisuutta ylittää niitä ylivoimaisia esteitä, joiden voidaan katsoa aiheuttavan viivästystä tai kokonaan estävän asiakkaan ja Heinolan Levy ja Lista Oy:n välisen sopimuksen täytäntöönpanon. Ylivoimaisiksi esteiksi katsotaan ne esteet, jotka ovat Heinolan Levy ja Lista Oy:n välittömän vaikutusvallan ulkopuolella. Esteitä voivat esimerkiksi olla: tietoverkon toiminnan häiriöt, sähköverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, katastrofit, epidemiat, työtaistelutoimenpiteet ja lakot, tulipalot, mellakat, sota tai sodan uhka tai muut viranomaisten toimenpiteet.

Asia­kas­pal­ve­lu

Asiakaspalvelumme tavoitatte puh. 020 749 7800 tai myynti@levyjalista.fi